Σελίδες

Τρίτη 10 Μαΐου 2011

Επιτέλους, κρουαζιερόπλοια και στη Θεσσαλονίκη!

Για τον ΟΛΘ, η προσέλκυση τουριστών με προγράμματα της AIDA Cruises, έχει ξεχωριστή βαρύτητα γιατί η γερμανική εταιρεία διαμορφώνει τάσεις και νέους προορισμούς στην αγορά κρουαζιέρας.
 
Η AIDA "δένει' στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Για τον ΟΛΘ, η προσέλκυση τουριστών με προγράμματα της AIDA Cruises, έχει ξεχωριστή βαρύτητα γιατί η γερμανική εταιρεία διαμορφώνει τάσεις και νέους προορισμούς στην αγορά κρουαζιέρας.
Αποτελέσματα φέρνουν οι πρωτοβουλίες που ανέπτυξε η διοίκηση του ΟΛΘ Α.Ε. για την προσέλκυση κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ενώ υποστηρικτικά για την προσέλκυση τουρισμού κρουαζιέρας, φαίνεται πως λειτουργεί η επαναδραστηριοποίηση του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής Θεσσαλονίκης και η κινητοποίηση του Δήμου, του ΕΒΕΘ και του ΕΣΘ προς την κατεύθυνση αυτή.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», μέσα στο Μάιο, αναμένεται να επισκεφθεί τον ΟΛΘ εκπρόσωπος της εταιρείας AIDA Cruises, ενώ περί τα τέλη Μαΐου με αρχές Ιουνίου, το λιμάνι και την πόλη θα επισκεφθούν δημοσιογράφοι του τουριστικού ρεπορτάζ.

Παράλληλα, σημειώνεται, ότι ανοικτές είναι οι ημερομηνίες που θα έρθουν στη Θεσσαλονίκη οι βασικοί μέτοχοι των Caspi Cruises και Mano Shipping, δύο ισραηλινών εταιρειών που διοργανώνουν κρουαζιέρες στη Μεσόγειο και την Ερυθρά Θάλασσα.
Για τον ΟΛΘ, η προσέλκυση τουριστών με προγράμματα της AIDA Cruises, έχει ξεχωριστή βαρύτητα γιατί η συγκεκριμένη γερμανική εταιρεία που ελέγχεται από αμερικανικά και βρετανικά συμφέροντα, διαμορφώνει τάσεις και νέους προορισμούς στην αγορά κρουαζιέρας.
Για τη φετινή σεζόν, η AIDA, με το AIDAaura, έχει προγραμματίσει τέσσερις προσεγγίσεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με την πρώτη εντός του Ιουλίου και για κρουαζιέρα που θα «πιάνει» Πειραιά, Βόλο, Θεσσαλονίκη και Κωνσταντινούπολη.

Συμμετοχή σε εκθέσεις
Ο ΟΛΘ Α.Ε., που φέτος συμμετείχε σε δύο διεθνείς εκθέσεις κρουαζιέρας- τουρισμού, στην ΙΜΤΜ του Ισραήλ το Φεβρουάριο και στη Sea Trade Cruise στο Μαϊάμι το Μάρτιο, αναμένει περισσότερο ορατά και σημαντικά αποτελέσματα στην προσέλκυση κρουαζιερόπλοιων, από το 2012.
Αλλωστε, στις προσπάθειες που καταβάλλονται για την ανάπτυξη αυτής της δραστηριότητας, θα βοηθήσει η αξιοποίηση των εκτάσεων του ΟΛΘ όπως και η δημιουργία μαρίνας στον 1ο προβλήτα, καθώς θα βελτιωθεί η όψη του λιμανιού στο τμήμα πλησιέστερα στο κέντρο της πόλης.
Σημειώνεται ότι μέσα στο Μάιο θα δημοσιευτεί η προκήρυξη του διαγωνισμού για το έργο της μαρίνας, ενώ είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την ανάθεση του στρατηγικού και επιχειρησιακού σχεδίου του ΟΛΘ σε σύμβουλο, ο οποίος, μεταξύ άλλων, θα πρέπει να υποβάλει προτάσεις και για την αξιοποίηση των χερσαίων εκτάσεων με λιμενικές όπως και άλλες χρήσεις.
Η προσέλκυση τουρισμού κρουαζιέρας, σε επόμενη φάση, θα θέσει πιθανώς ζήτημα βελτίωσης των χώρων υποδοχής και εξυπηρέτησης των επισκεπτών, αλλά και εκβάθυνσης της περιοχής μεταξύ 1ου και 2ου προβλήτα, εάν στόχος είναι η προσέγγιση και των μεγάλων κρουαζιερόπλοιων αμερικανικών συμφερόντων.
Ο σχεδιασμός για αξιοποίηση των χώρων του λιμανιού, προβλέπει αναπτύξεις real estate, με πιθανή την κατάλληλη εκμετάλλευση του διατηρητέου κτηρίου στο σύνολό του, αλλά πιθανώς και κάποιων αποθηκών που μένουν ανεκμετάλλευτες και έχουν ενδιαφέροντα μορφολογικά και αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά.

Αξιοποίηση των χώρων
Στον όλο σχεδιασμό «κουμπώνει» και η απόφαση της διοίκησης του ΟΛΘ, για «άνοιγμα» του λιμανιού στην πόλη, τουλάχιστον του τμήματος που βρίσκεται πλησιέστερα σε αυτήν.
Σημειωτέον, ότι ήδη ορισμένες παλιές αποθήκες που είναι στον 1ο προβλήτα, έχουν αποκατασταθεί και έχουν πάρει νέες χρήσεις (Μουσείο Φωτογραφίας, χώροι συνεδριακοί και εκδηλώσεων), αλλά εκτιμάται ότι υπάρχουν πολλά περιθώρια ακόμη για να γίνει η πολυσυζητημένη σύνδεση της πόλης με το λιμάνι.
Πέραν αυτών, τα σχέδια ανάδειξης του λιμανιού, περιλαμβάνουν και μεγαλύτερη φροντίδα για τη δημιουργία ζωνών πρασίνου, πέρα των άλλων μέτρων που αφορούν ενεργειακή εξοικονόμηση και καλύτερη διαχείριση των χύδην φορτίων.
ΑΝΝΗ ΚΑΡΟΛΙΔΟΥ - akarol@naftemporiki.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: